Warning: Use of undefined constant ddsg_language - assumed 'ddsg_language' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/psa02/leaufort.nl/httpdocs/wp-content/plugins/sitemap-generator/sitemap-generator.php on line 45 Vier aanwijzingen dat werven niet meer is zoals het was - Leaufort Terug naar boven

Vier aanwijzingen dat werven niet meer is zoals het was

Terug naar Nieuws

1. Narrowcasting

‘Narrow casting’ (het heel gericht focussen op een welbepaalde doelgroep) wint sterk aan belang in de advertentiewereld. Dat geldt ook voor de rekruteringsboodschap waarbij zoekoptimalisatie, gedragsmarketing, talent hubs en micro-sites, betalen per klik en dergelijk zullen moeten worden ingeschakeld om het juiste publiek te bereiken.

2. Zoekmachine – optimalisatie

Wanneer kandidaten niet in een banensite maar via een zoekmachine werk zoeken, moeten de vacatures bij de eerste zoekresultaten verschijnen, willen zij gezien worden. Dat vraagt van de werver dat hij een expert wordt in ‘key words, meta tags en search engine optimization’.

3. Opkomst van sociale netwerken

In vergelijking met vorig jaar is ‘netwerking’ nog toegenomen als kanaal om een vacature in te vullen, meer dan 70 procent van de rekruteerders in de VS doet er vandaag een beroep op, zo blijkt uit een recent onderzoek. Het belang van LinkedIn, gecombineerd met Facebook, MySpace en enkele andere niche sociale netwerken mag dan ook niet onderschat worden.

4. Betere meetmethodes

Verder zal het belang van betrouwbare metingen, begroting en planning van de werkkracht nog aan belang winnen. Dat alles gaat er toe leiden dat rekruteerders partners worden van hun klanten en consultants voor hun kandidaten.

Leaufort werving en selectiebureau

Er is volgens Leaufort werving en selectiebureau weinig nieuws in deze stellingen. Wij praktiseren al enige tijd deze werkwijze. Tevens beschikken wij over een professioneel assessment center en helpen daarmee zowel opdrachtgever als kandidaat mee in het verdere verloop van de loopbaan en hebben een duidelijk toetsbare toegevoegde waarde bovenop de werving en selectie.