Terug naar boven

Ondernemingsstrategie en Prestatiemanagement

Ondernemingsstrategie

De ondernemingsstrategie en -doelstellingen heeft u bepaald volgens het SMART-principe. Wat nu? Om de doelstellingen te kunnen behalen, moet voor uw medewerkers duidelijk zijn, wat er van hen wordt verwacht oftewel hoe zij kunnen bijdragen aan het behalen van de doelstellingen.

Prestatiemanagement

Bij Prestatiemanagement gaat het vooral over de mate waarin medewerkers zich verantwoordelijk voelen en inzetten voor het behalen van de ‘gewenste’ resultaten. Dit kan alleen als medewerkers weten wat er van hen wordt verwacht. Leaufort ondersteunt u hierbij. Door de ondernemingsstrategie te vertalen naar wat dit betekent voor de afdeling, het team, de functie en het individu wordt duidelijk wat er nodig is om de ondernemingsdoelstellingen te behalen. U en uw medewerkers krijgen een antwoord op de vraag: Wat wordt ieders individuele bijdrage om de ondernemingsdoelstellingen te bereiken?

Beoordelingscyclus

Om de resultaten / output van de medewerkers te monitoren, hanteren veel organisaties een gesprekscyclus met plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken. Dit is een effectief instrument om het gedrag en resultaten van medewerkers te sturen en beoordelen. Onderschat daarbij het ontwikkelen van prestatiegericht gedrag niet! Leidinggeven spelen hierin een belangrijke rol. Leaufort biedt een training voor leidinggevenden waarin deze aspecten aan bod komen.

Bent u nieuwsgierig geworden wat we nog meer voor u kunnen betekenen op het gebied van prestatiemanagement? Neem dan contact met ons op via tel. nr. 0418 573650 of via info@leaufort.nl.