Warning: Use of undefined constant ddsg_language - assumed 'ddsg_language' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/psa02/leaufort.nl/httpdocs/wp-content/plugins/sitemap-generator/sitemap-generator.php on line 45 KPI's en SLA's - Leaufort Terug naar boven

KPI’s en SLA’s

Bij resultaatgericht leiddinggeven wordt gestuurd op de output van medewerkers. Deze output moet dan ook gemeten kunnen worden. Daarvoor is het nodig om doelstellingen te formuleren in termen van output. Alleen met concrete en helder gestelde doelen kan achteraf worden gecontroleerd of het beoogde resultaat al dan niet behaald is. Het vaststellen van Key Performance Indicators (KPI’s) en Service Level Agreements (SLA’s) zijn twee instrumenten waarmee prestaties kunnen worden beoordeeld.

Key Performance Indicator

Service Level Agreement

KPI, SLA en de SMART methode

Zowel een KPI als een SLA is kwantitatief en deze dienen aan de SMART-principes te voldoen (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden). Beide worden uitgedrukt in een getal en gerelateerd aan een norm of target. Deze norm kan in de tijd variëren.

Leaufort kan u adviseren op het gebied van het opstellen van KPI’s en SLA’s. Wilt u meer weten hierover of over onze overige dienstverlening? Neem dan contact op met één van onze adviseurs via info@leaufort.nl of telefoonnummer 0418 573 650.