Warning: Use of undefined constant ddsg_language - assumed 'ddsg_language' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/psa02/leaufort.nl/httpdocs/wp-content/plugins/sitemap-generator/sitemap-generator.php on line 45 Niet meer adverteren Terug naar boven

Niet meer adverteren

Terug naar Nieuws

Huidige stand van zaken

Tussen 2010 en 2013 gaat de babyboomgeneratie met pensioen, waarbij er vooral een tekort zal ontstaan aan hoogopgeleide vakspecialisten. Het vasthouden, opleiden en binnenhalen van talent zal de komende jaren echt noodzakelijk zijn. Bedrijven anticiperen al op deze ontwikkeling door ondanks de crisis zoveel mogelijk vaste medewerkers aan te houden, door werknemers met potentie scholing te laten volgen en sommigen blijven zelfs actief werven.

Een verstandig zet. Vooral als u bedenkt dat het werven, selecteren en inwerken van een nieuwe medewerker al snel tussen de 25.000 en 250.000 euro kost …

Wat te doen?

Het bereiken van de nieuwe high-potentials vraagt om een geheel andere benadering van recruitment. De werknemer van de toekomst is vrijer, wil zichzelf in de eerste plaats ontwikkelen en wordt graag uitgedaagd door een interessante omgeving. Betrokkenheid en motivatie zijn sleutelwoorden voor generatie Y en Einstein. Het plaatsen van een vacaturetekst op internet of in een krant alleen is daarom niet genoeg om hen te prikkelen, zelfs niet als deze specifiek is afgestemd op de doelgroep.

Adverteren via je online imago
Recruitment gaat daarom steeds meer op marketing lijken, waarbij organisaties zich profileren als een uitstekende werkgever, maatschappelijk betrokken, ontwikkelingsgericht of als een ‘sterk merk’. Via verschillende sociale media zoals Twitter en LinkedIn worden actieve en latente werkzoekenden grootschalig bereikt. Zo kunnen bedrijven netwerken in gang zetten en een reputatie opbouwen die de interesse van de beoogde doelgroep wekt. Dat recruitment tegenwoordig om een efficiënte allocatie van middelen en het succesvol implementeren van een strategische koers vraagt, is wat bedrijven zich steeds meer realiseren. Het zal lonend zijn om uw recruitmentbeleid zorgvuldig vorm te geven. Via die weg haalt u immers uw concurrentievoordeel van morgen binnen!

De professionalisering van werving & selectie gaat hand in hand met de tendens binnen bedrijven om zich meer en meer alleen op de core-business te richten. Daarom wordt steeds vaker besloten om bepaalde activiteiten van de HR-afdeling uit te besteden aan een specialist (denk hierbij aan payrolling of Recruitment Proces Outsourcing (RPO)).

Maar welke factoren komen tegenwoordig kijken bij de keuze van een specialist? Wat zijn de do’s en dont’s? Welke keuzes zijn er te maken? Welke activiteiten kunt u zelf doen en wanneer is het beter om (onderdelen) uit te besteden?

Voor meer informatie over dit onderwerp bezoekt u onze website, kunt u onze White Paper aanvragen via email of contact opnemen via 0418 – 573 650.