Warning: Use of undefined constant ddsg_language - assumed 'ddsg_language' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/psa02/leaufort.nl/httpdocs/wp-content/plugins/sitemap-generator/sitemap-generator.php on line 45 Wat geeft jou energie? - Leaufort Terug naar boven

Wat geeft jou energie?

Terug naar Praktijk / Thema's

In onze zoektocht naar meer voldoening in werk is het belangrijk dat je oog houdt voor voldoende zelfontplooiing en het volgen van je intuïtie. Je richten op waar je energie van krijgt en op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen je vak zijn daar hulpmiddelen bij. Ontdek waar jij energie van krijgt in je werk in artikel ‘zeven bronnen van werkplezier’ door Leaufort.

De klant centraal

Er is nóg een aspect dat je veel energie kan geven – het goed bedienen van je klant. Dit geeft niet alleen voldoening, maar leert je ook te kijken naar wat de klant als prettig en belangrijk ervaart. Als je belangstelling in hem toont, laat hij je meekijken in zijn beleving en in zijn leefwereld. Een klant die zich begrepen voelt en merkt dat je betrokken bent, is bereid om je te vertellen waar het bij hem echt om draait. Allemaal aspecten die jou een nuttig en voldaan gevoel geven en jou dus in je energie zetten.

Woningcorporaties en de klant

Nu dat er voor Woningcorporaties een tijd is aangebroken waarin er minder energie gestoken wordt in ontwikkelen en realiseren van bouwwerken, komt er meer ruimte voor waardecreatie in de vorm van dienstverlening en service. Je haalt daarmee als het ware kennis van buiten naar binnen. De klant centraal stellen geeft jou en je organisatie allerlei antwoorden op de vragen welke diensten je moet leveren en hoe je dit het beste kan doen. Weet hebben van ‘Wat en hoe leveren’ zijn essentieel voor de waardecreatie naar je klanten.

Neem bijvoorbeeld de ontwikkelingen op gebied van wonen en zorg. Mensen met aanzienlijke handicaps blijven toekomstig langer in hun eigen huis wonen. Dit betekent dat mensen minder goed dan voorheen zelf hun leven op allerlei vlakken kunnen organiseren. Het verhuren van de woning en het verrichten van reparaties en onderhoud zijn de basisdiensten. Om de leefkwaliteit te kunnen handhaven of te verbeteren zijn er aanvullende voorzieningen en diensten nodig. Welke zijn dat dan precies, welke capaciteit vraag dat en wanneer is daar dan vraag naar. Allemaal vragen die jouw klant kan beantwoorden.